Biznes i sztuka – w tej parze role były zawsze ściśle określone – biznes zabezpiecza finanse, a sztuka wykorzystuje je dla swoich celów.
Książka przekonuje, że i w tej relacji zmiany są ogromne. W 15 rozdziałach eksperci z różnych dziedzin omawiają wzajemne inspiracje sztuki i biznesu, które mogą mieć realny wpływ na efektywność zarządzania organizacją. Wskazują, jak można wykorzystać potencjał sztuki w budowaniu biznesu i rozwiązywaniu problemów, np. architekturę czy design do wzmocnienia przekazu o wartościach firmy. Ilustracją prezentowanych teorii są studia przypadków, konkretne zastosowania nowych narzędzi, nowe perspektywy. Przypadki niezmiernie ciekawe, co sprawia, że Sztuka dla biznesu to pozycja nie tylko dla ludzi biznesu, bo na styku kultury i ekonomii wiele się dzieje i warto się temu przyglądać. |
Sztuka dla biznesu. Wspieranie kreatywności w organizacji, pod red. dr hab. Agnieszki Wojtczuk-Turek, PWN, 2019 r.