Z Katarzyną Nadolną, dyrektor generalną firmy ITP S.A., oraz Magdaleną Wójcik – dyrektor generalną marki Neauvia w Polsce rozmawiamy o wspólnej pracy w wymagającej branży innowacyjnych technologii i produktów dla medycyny.
Współpracują panie w firmie ITP S.A., która między innymi reprezentuje markę Neauvia w Polsce.
KN: Spółka ITP zajmuje się dystrybucją produktów i technologii dla medycyny estetycznej oraz dla innych działów medycyny. Mamy przyjemność reprezentować w Polsce światowych producentów sprzętów dla medycyny. Nowe technologie pozwalają robić mniej inwazyjne zabiegi, łatwiejsze i bezpieczniejsze dla pacjenta i dla wykonującego je lekarza. Działamy w skali globalnej – mam na myśli zarówno kontakt z placówkami medycznymi na całym świecie, jak i ściąganie nowych koncepcji do Polski.
MW: Warto zaznaczyć na samym początku, iż marka Neauvia, którą reprezentuję w ramach firmy ITP, powstała z pasji ludzi, którzy ją stworzyli. Cały koncept powstał we Włoszech – zaczęło się od pomysłu naukowców na nową formułę kwasu hialuronowego, który będzie nową generacją produktów tego sektora. Dzięki badaniom naukowym oraz ogromnemu zaangażowaniu badaczy zastosowano w naszych produktach koncept formuły nowego trójwymiarowego „usieciowania”, która gwarantuje trwałość z jednoczesnym zachowaniem plastyczności i naturalności podczas podawania.
Kim są Ambasadorki marki Neauvia?
MW: Program „Ambasadorzy Medyczni Neauvia” powstał, aby zrzeszać ludzi utożsamiających się ze strategią brandu. Ambasadorki to kobiety-lekarki, które poprzez swoją wiedzę, doświadczenie, umiejętności trenerskie, szkoleniowe, a także dydaktyczne reprezentują markę Neauvia. Współpraca z nimi stanowi inspirację, ale także „motor napędowy” dla nowych pomysłów biznesowych. Dawka kobiecej przyjaźni oraz energii, pasji… Należy dbać i pielęgnować taki dar w postaci wspólnego zrozumienia oraz szanowania. Są to przyjaźnie, które przekładają się na niesamowitą wiedzę merytoryczną.
KN: Nasi Ambasadorzy odgrywają niezwykle istotną rolę. Są to opiniotwórczy lekarze, którzy przekazują wiedzę w praktyce, co przekłada się na edukowanie ich kolegów. Dzięki temu Polska staje się konkurencyjna na polu medycyny w jej globalnej odsłonie.
Ambasadorki marki Neauvia bardzo chwalą program szkoleń, w którym mogą uczestniczyć.
MW: Bardzo miło to słyszeć, dokładamy wszelkich starań, aby szkolenia spełniały wysokie oczekiwania zaproszonych przez nas do współpracy lekarzy. Marka Neauvia opiera się na dwóch filarach, bez których trudno byłoby iść w kierunki innowacyjności – pierwszym jest nauka, drugim – marketing, przejawiający się we wspieraniu różnych narzędzi sprzedaży. Spotykamy się systematycznie. Prowadzę również cykl spotkań biznesowych z racji na uprzednio zdobyte doświadczenie w tym obszarze. Staram się „przemycić” moją unikalną perspektywę do lekarskich gabinetów.
Mówi pani o unikalnym doświadczeniu – co ma pani na myśli?
MW: Moje korzenie wywodzą się z branży finansowej, spędziłam w niej szesnaście lat, z których ostatni okres oznaczał dla mnie tworzenie produktu biznesowego dla sektora medycyny. Pracując dla tego sektora, poznałam prezesa firmy Gabriele Drigo, który zaprosił mnie do poprowadzenia marki Neauvia na polskim rynku.
Proszę nam opowiedzieć o roli kobiecości w tak trudnym zawodzie.
KN: Trudność wynika głównie stąd, że całe życie tak naprawdę spędzamy w pracy, a to bywa utrudnieniem w życiu prywatnym. W moim przekonaniu mamy szczęście pracować w Polsce, gdzie, moim zdaniem, kobieta nie jest dyskryminowana. W krajach arabskich, czy nawet niektórych europejskich jak na przykład Hiszpania, da się zauważyć pewny dysonans w obszarze działań biznesowych kobiet – po prostu tam kobieta nie jest pożądanym partnerem biznesowym. Za to w Polsce możemy znaleźć akceptacje oraz zrozumienie dla łączenia światów kobiety biznesu z obszarem rodzinnym. Wiemy, że jako matki odpowiadamy za edukację, rozwój i przyszłość naszych dzieci. To jest niezbywalny element. Dzięki więziom przyjaźni i wzajemnej pomocy i zrozumieniu to przestaje być przeszkodą w pracy zawodowej – możemy się spełniać w obu obszarach, i zawodowym, i rodzinnym. |