To niezwykłe auto jeździ bez kierowcy (nie ma nawet kierownicy), wzbudza zachwyt swoim designem i pomysłem a to, jak może wyglądać transport przyszłości w miastach.Pojazd-robot Renault EZ-GO przyjechał do Polski po raz pierwszy. A wszystko z powodu prestiżowego konkursu „Renault Easy City. Design the Future”.
Grupa Renault inwestuje w nowoczesne rozwiązania w dziedzinie pojazdów elektrycznych, autonomicznych, współdzielonych i zintegrowanych z otoczeniem, aby współtworzyć transport w inteligentnych miastach jutra. Osoby, które podobnie jak Renault chcą kreować przyszłość miejskiej mobilności, mogły wziąć udział w konkursie „Renault Easy City. Design the Future” i zaprojektować miejsce przesiadkowe z infrastrukturą dla Renault EZ-GO. W pracy konkursowej uczestnicy mieli uwzględnić trendy w projektowaniu miast i usług mobilnych, jak również potrzeby konkretnych użytkowników.
Zwycięzcami konkursu „Renault Easy City. Design the Future” zostali Jakub Jedynak i Radosław Domżoł, którzy zaprojektowali sieć centrów przesiadkowych wykorzystujących pojazd Renault EZ-GO do transportu ostatniej mili. Drugie miejsce przyznano Wiktorowi Szulferowi, Julii Kazimierskiej i Olkowi Kępińskiemu, trzecie miejsce zajęli Jan Heymer i Wacław Marat. Z okazji uroczystości wręczenia nagród wyjątkowy pojazd Renault EZ-GO można było zobaczyć na Placu Defilad w Warszawie. Anna Dereszowska, Olga Frycz, Katarzyna Glinka, Lidia Popiel i Mariusz Przybylski mieli wyjątkową okazję, by wypróbować ten samochód koncepcyjny podczas finału konkursu. Renault EZ-GO łączy elastyczność i komfort transportu indywidualnego ze skutecznością i bezpieczeństwem transportu publicznego. Jest pojazdem autonomicznym czwartego poziomu. Oznacza to, że może kontrolować odległość od samochodu jadącego z przodu, jechać po swoim pasie ruchu lub go zmieniać, samodzielnie skręcać na skrzyżowaniach. Jest również w stanie zapewnić bezpieczeństwo w przypadku nieprzewidzianych zdarzeń w jego otoczeniu, samodzielnie lub łącząc się z centrum kontroli. Renault EZ-GO aktywnie zwiększa bezpieczeństwo użytkowników dzięki ograniczeniu prędkości do 50 km/h. Innowacyjna technologia czterech kół skrętnych Renault 4CONTROL została również zintegrowana z pojazdem, aby zapewnić zwrotność i bezpieczeństwo. |