Luksus, muzyka, doskonałość – Chopin na Złotej 44

Przestrzeń 50-tego piętra Złotej 44

Ludzie zamożni mogą kupić niemal wszystko, ale przecież Teatru Wielkiego czy też Filharmonii Narodowej nie kupią. Czasami nie mogą nawet kupić biletów lub zaproszeń na najbardziej popularne i prestiżowe wydarzenia, szczególnie w okresie pandemii.

 

Zdjęcia: Złota 44

 

Takim wydarzeniem bez wątpienia był zakończony niedawno XVIII Międzynarodowy Konkurs Pianistyczny im. Fryderyka Chopina przełożony o rok z powodu pandemii, więc tym bardziej wyczekiwany przez wszystkich, nie tylko przez miłośników muzyki Chopina. Cóż zatem zrobić, gdy mieszkańcy najbardziej prestiżowej inwestycji deweloperskiej w kraju pragną uczestniczyć w przesłuchaniach konkursowych, a biletów dla nich zdobyć nie sposób? Jedyne i logiczne rozwiązanie to… urządzić konkurs u siebie i zaprosić pianistów uczestniczących w konkursie do koncertowania we własnych wnętrzach. Jak podczas każdego konkursu, większość pianistów wybrała fortepiany Steinway & Sons. Natomiast Złota 44 dysponowała imponującą, świetnie wyciszoną przestrzenią na 50. piętrze. Ta koincydencja sprawiła, że śmiały pomysł chopinowskich recitali na Złotej 44 został zrealizowany.

Szu-Yu Su (Chińskie Tajpej)

Na dwóch kameralnych fortepianach dostarczonych przez Pianosalon (dystrybutora instrumentów marki Steinway & Sons), przez niemal cały czas trwania konkursu ćwiczyło, a czasem i koncertowało, ponad 25-ciu uczestników XVIII edycji najbardziej prestiżowego konkursu pianistycznego na świecie. Odbywały się konsultacje on-line z profesorami pianistów, a także, wyłącznie dla mieszkańców, recital młodych wirtuozów: Hayato Sumino (Japonia) oraz Alberto Ferro (Włochy). Zatem od rana do późnego wieczora, przez trzy tygodnie wraz z weekendami, na najwyższych kondygnacjach Złotej 44 rozbrzmiewała muzyka Chopina wykonywana na żywo przez najwybitniejszych pianistów świata. Mieszkańcy byli zarówno zaskoczeni, jak i oczarowani tym niemal niekończącym się koncertem. Całość koordynowała Anna Karolewska – dyrektor marketingu Złotej 44, która dla wyciszenia emocji, zabrała też młodych artystów do rodzinnego dworku Chopina w Żelazowej Woli. Spośród „złotych” pianistów trzeba wymienić laureatów tegorocznego konkursu reprezentujących Japonię: Aimi Kobayashi i Kyohei Soritę oraz Hayato Sumino, który zakończył zmagania na III etapie,
co przez wielu zostało ocenione jako przedwczesne. Słuchanie tak wybitnych pianistów na żywo oraz możliwość poznania ich bezpośrednio, nawiązania z nimi bliższych relacji w okolicznościach mniej stresujących niż przesłuchania konkursowe, to po prostu wielkie szczęście, a dla wszystkich zarządzających markami selektywnymi przykład, jak należy rozumieć i realizować nawet najbardziej śmiałe założenia strategii marketingowych dóbr luksusowych. |

Hayato Sumino (Japonia)