24 maja 2017 roku odbyła się druga edycja unikatowego wydarzenia Polish Luxury Market Summit. Tematem przewodnim konferencji była przyszłość rynku dóbr luksusowych w Polsce, światowe trendy w komunikacji i sprzedaży dóbr luksusowych oraz współpraca marek luksusowych ze środowiskiem kultury i sztuki.
W spotkaniu udział wzięli eksperci z dziedziny dóbr luksusowych oraz przedstawiciele firm sektora premium, m.in. BMW i Christian Dior. Konferencję otworzyła prezentacja wyników badań przeprowadzonych przez Havas Media/LuxHub na temat zamożnego konsumenta w Polsce i jego zachowań. Następnie przedstawiono profil polskiego konsumenta dóbr luksusowych, a także kanały wykorzystywane w komunikacji w obszarze dóbr luksusowych. Przy omawianiu przyszłości dóbr luksusowych na świecie wskazano zmieniające się oczekiwania i zachowania konsumentów, którzy zamiast w dobra materialne inwestują w doświadczenia, jakie te za sobą niosą.
W panelu dotyczącym obecności marek luksusowych w mediach społecznościowych prelegenci reprezentujący marki premium podkreślili, że są to dla nich istotne kanały wymiany doświadczeń, budowania wizerunku i zarazem sprzedaży produktów czy usług. W rozmowie na temat wspierania kultury przez marki luksusowe wzięły udział: Małgorzata Cecherz-Kowalska, dyrektor marketingu BMW Group Poland, Magda Bulera-Payne, ekspert PR ds. rynku dóbr luksusowych, oraz Karolina Nowak-Sarbińska z Wealth Solutions. Panelistki przedstawiły korzyści wynikające ze współpracy z artystami oraz przykłady projektów realizowanych przez ich marki w tym obszarze.
Wydarzenie zorganizowała agencja ESSE Media specjalizującą się w marketingu dóbr luksusowych i wydającą cykliczny przewodnik Book of Luxury. |