W dzisiejszych czasach branża deweloperska nie cieszy się nadmierną sympatią. Postrzegana jest jako nieustająco bogacąca się grupa zamożnych firm, które od dekad nie narzekają na brak klientów i w najbliższej przyszłości prawdopodobnie nadal nie będą narzekać. Prymitywna komunikacja jaką stosują w informowaniu o swoich inwestycjach w przeważającej części wynika właśnie z nieustającej koniunktury, z chciwości, braku kompetencji i szacunku dla konsumenta. Dlatego koniecznie trzeba zauważyć i docenić wysiłek jaki trójmiejski deweloper Invest Komfort włożył w jakość nie tylko samej inwestycji „Opacka” ale także w niespotykany sposób jej komunikowania.

 

Tekst: Jan Melloman

 

Niemal każdy zna Zamek Królewski w Warszawie i jego przebogate, barokowe wnętrza. Na naszych łamach rekomendujemy, aby na bieżąco śledzić postępy jakie czyni ta instytucja w implementacji najnowszych technologii w dziedzinie muzealnictwa przy jednoczesnym poszanowaniu swojego potężnego dziedzictwa organizując coraz to nowe wystawy wybitnego, głównie włoskiego malarstwa od wczesnego Renesansu po późny Klasycyzm. Doprawdy rzadko zdarza się aby jakakolwiek firma komercyjna odważyła się wykorzystać spuściznę polskiego Baroku aby następnie stworzyć na jej podstawie kreację swojej kampanii reklamowej. A tak właśnie się stało w przypadku apartamentów „Opacka” zlokalizowanych na gdańskiej Oliwie. To kameralne, luksusowe osiedle tonie w zieleni naturalnie łącząc się z pobliskim parkiem częściowo odtworzonym według historycznego wzoru ogrodów opactwa Cystersów.

Czas tworzy wartość

Zaledwie w trzech słowach zawarta jest idea inwestycji „Opacka” oraz jej kampanii reklamowej. To hasło równie idealnie wyczerpuje sposób w jaki La Vie wybiera swoich bohaterów; wybitnych i dojrzałych artystów, największe osobowości świata kultury z którymi można przeprowadzać długie, inspirujące rozmowy. Bohaterowie Opackiej to kobieta, mężczyzna, chłopiec i pies. Gdyby na tym zakończyć opis większość z nas pomyślałaby, że taki „zestaw” u każdego dewelopera oznacza sztucznie i banalnie roześmianą rodzinkę która w słoneczny dzień dziarsko dokazuje ze swoim czworonogiem. Nic bardziej mylnego! W kampanii Opackiej wszyscy bohaterowie występują oddzielnie, na ponurych tłach i w dopracowanych stylizacjach nawiązujących do epoki Baroku. Ich selektywnie podświetlone oblicza wyrażają skupienie i powagę a spojrzenia są niezwykle przenikliwe. Dokładnie w ten sposób portretował swoich bohaterów Rembrandt – patrząc na jego dzieła zawsze mamy wrażenie, że przede wszystkim postacie z obrazów patrzą na nas i dlatego tak trudno oderwać wzrok od dzieł niderlandzkiego mistrza.

W przypadku bohaterów Opackiej w rolę malarza wcielił się jeden z najwybitniejszych polskich portrecistów, fotograf Jacek Poremba. To dzięki jego geniuszowi niektóre zdjęcia możemy pomylić z obrazami. Specjalnie dla nas fotografował bohaterki cyklu Kobieta Biznesu La Vie.

Mamy nadzieję, że tej jakości komunikacja będzie częściej spotykana szczególnie wśród marketerów, którzy pozycjonują swoją ofertę w segmencie premium.