Pierwszy polski trend show już w listopadzie w Warszawie. Rozmawiamy z Bartłomiejem Magochem, współtwórcą i współorganizatorem pierwszego w Polsce wydarzenia typu trend show.

 

Na czym polega formuła trend show? Czym różni się od targów, które są organizowane w Warszawie i innych miastach?

Bartłomiej Magoch, współorganizator BLOW Premium Trend Show: Trend show to wydarzenie, na którym prezentowane są najnowsze produkty i usługi z danej branży. Dlatego podczas BLOW w warszawskim Wilanowie sprzedawanie i kupowanie nie będzie aż tak ważne. Nam zależy na stworzeniu dobrej przestrzeni dla interakcji między klientem a marką. Zadzieje się to również dzięki panelom dyskusyjnym i wykładom, na których marki premium obecne na BLOW zaprezentują najnowsze pomysły, czy kolekcje. Do wystąpień zaprosiliśmy m.in. firmy specjalizujące się w nowych, alternatywnych formach inwestowania, czy spędzania wakacji. BLOW wyróżnia również projekt przestrzeni Royal Wilanów, w której odbędzie się nasz trend show. Tu zaprosiliśmy do współpracy studio architektoniczne Fish’n’Sheep.

Dlaczego zdecydowaliście się na propozycję właśnie takiego konceptu wydarzenia?

Jako TFH od ponad 3 lat organizujemy targi z polską modą i wiemy, że aktualna formuła takich wydarzeń już powoli się wyczerpuje – po prostu zapytaliśmy o to samych uczestników. Sprawdziliśmy również, jak wyglądają podobne wydarzenia w Londynie, Berlinie, czy Paryżu. Finalnie powstała koncepcja trend show marek premium, skierowana do konkretnej grupy – zamożnych konsumentów.

Kto dziś wyznacza trendy?

Mówi się, że trendy wyznaczają tzw. trend-watchers czyli specjaliści, którzy obserwują i analizują wszelkie zjawiska zachodzące na świecie, od ekonomicznych, politycznych i naukowych, po społeczne, czy kulturowe. Jednak to my wszyscy jesteśmy uczestnikami tych zjawisk i wszelkich zmian. Pokusiłbym się więc o tezę, że może nie do końca świadomie, ale jednak to my decydujemy o tym co będzie trendem w przyszłości.

Czy analogicznie do określenia „fashion victim” istnieje „trend vicitim”? Jak być na czasie, ale nie stać się ofiarą wiecznej pogoni za tym wszystkim, co świeże i modne w różnych dziedzinach życia?

Oczywiście w każdej dziedzinie życia znajdą się “trend victims”. U jednych jest to moda, u innych elektroniczne gadżety, wystrój domu czy wakacje. Aby nie stać się ofiarą wiecznej pogoni za tym, co jest modne, sugeruję trzymać się trochę na dystans od otaczającego nas świata. Warto zainteresować się nie tylko jedną dziedziną życia, a wieloma. Pamiętać, że oprócz kolorowych magazynów i gazet, poczytać można także klasyczną literaturę,
która może się stać źródłem ciekawych inspiracji. |

 

BLOW Premium Trend Show odbędzie się 18-20 listopada 2016 r.
w Royal Wilanów przy ul. Klimczaka 1 w Warszawie.
http://blowtrendshow.pl