Na 50. piętrze budynku Złotej 44 powstało demo aplikacji Mission to Mars AR, która przenosi nas w… kosmos.

 

Autorem tej niezwykłej, nomen omen kosmicznej, apki jest polska firma Immersion, a bezpośrednim impulsem jej powstania był najnowszy etap podboju kosmosu – lądowanie łazika Perseverance na Marsie 18 lutego 2021 roku. Dzięki bezpośredniej współpracy z NASA, Immersion stworzyła aplikację umożliwiającą odtworzenie misji łazika we własnym domu – od startu przez lądowanie, eksplorację po wizję kolonizacji Marsa.
Prace nad konceptem rozpoczęły się we wrześniu, co dało nam bardzo mało czasu jak na przedsięwzięcie, którego się podjęliśmy. To drugi projekt, który robimy we współpracy ze Smithsonian Channel. Poprzedni, nominowany do Emmy Awards, Webby Awards czy SXSW – Apollo’s Moon Shot AR – zajął nam prawie pół roku, więc wiedzieliśmy, że czasu będzie mało. Każdy z elementów aplikacji był konsultowany z NASA oraz ze Smithsonian Institute – państwową organizacją ze Stanów Zjednoczonych zrzeszającą najbardziej rozpoznawalne muzea na świecie, w tym National Air and Space Museum w Waszyngtonie – mówi Bartosz Rosłoński, członek zarządu Immersion.
Oprócz umożliwienia obecności w rozszerzonej rzeczywistości, aplikacja prezentuje historie z wypraw na Czerwoną Planetę wraz ze zdjęciami i materiałami dostarczonymi przez Smithsonian Channel i NASA. Modele pojazdów NASA na misjach mogą posłużyć jako stworzony w rzeczywistości rozszerzonej rekwizyt do zdjęć – użytkownik Mission to Mars AR może zrobić sobie fotografię z łazikiem i pochwalić się nią, wieszając zdjęcie na ścianie.
Perseverance (nazywany pieszczotliwie Percy) jest cudem techniki – ma 23 kamery, robotyczne ramię o długości ponad dwóch metrów, spektroskopy i lasery. Łazik był wspierany przez Ingenuity – pierwszy helikopter przystosowany do lotów na Marsie.
Dzięki rozszerzonej rzeczywistości chcemy, by misja przeprowadzana ponad 160 milionów kilometrów od Ziemi mogła być przeżyciem dla każdego we własnym domu. Ta innowacyjna technologia pozwala nam wszystkim doświadczyć tej wyprawy z pierwszej ręki – od startu rakiety po sterowanie łazikiem i latanie dronem. Dzięki aplikacji można też wiele dowiedzieć się o technologii, która stoi za najnowszą misją NASA – mówi Charles Poe, starszy wiceprezes do spraw produkcji globalnej i powstających technologii Smithsonian Channel. Aplikacja Mission to Mars AR dostępna jest za darmo w Sklepie Play i App Store.
W 2019 roku Immersion wykonała video 360 stopni i VR dla Złotej 44. Wysokiej klasy gogle umożliwiają obejrzenie budynku z zewnątrz i wirtualny spacer po wnętrzach – odwiedzenie lobby, pokazowych apartamentów, strefy sportowo-biznesowo-relaksacyjnej i spojrzenie na Warszawę z 52 piętra. Po dwóch latach Immersion wróciła na Złotą i zaprosiła nas na Marsa. |